Jak będziemy ciąć słońce / Rozszczepiać i tworzyć bloki / Budować rumiany pałac.
zastanawiał się Wallace Stevens w swoim wierszu z 1918 roku Architecture for the Adoration of Beauty.
Zainspirowany wierszem, w swoim eseju The Room, the Street and Human Agreement, Louis Kahn sparafrazował.
Jaka część słońca wchodzi do twojego pokoju.
Wielki architekt spędził całą swoją karierę eksperymentując z tymi podwójnymi protagonistami: światłem i cieniem.
Obsesja Kahna światłem, a zwłaszcza jego kontrola architektoniczna, wpłynęła na niezliczonych architektów, w tym Petera Zumthora i Tadao Ando.
Kynthia Chamilothori podziela tę fascynację.
Absolwentka Politechniki w 2014 r.
Na Uniwersytecie Technicznym na Krecie, gdzie otrzymała nagrodę Limmat Stiftung Excellence Award oraz aktualnego kandydata na doktora w Laboratorium Zintegrowanego Projektu Projektowego (LIPID) w EPFL pod kierunkiem prof.
Marilyne Andersen i Dr.
Jana Wienold, studium doktoranckie Chamilothoriego koncentruje się na tym, w jaki sposób wzory światła i cienia kształtują sposób, w jaki postrzegamy przestrzenie architektoniczne.
Ale, podczas gdy Kahn i inni architekci w całej historii polegali na czymś więcej niż intuicji, Chamilothori używa znacznie bardziej naukowych metod, posługując się narzędziem, które nie było dostępne dla wielkich mistrzów: wirtualnej rzeczywistości.
Poprzez eksperymenty w wirtualnym i rzeczywistym środowisku, Chamilothori bada wpływ wzorów elewacji i światła dziennego na atmosferę przestrzeni.
Jej doktorat wspierany jest przez grant przyznany przez Fundację Velux Stiftung.
Demonstracja podczas EPFL ENAC Research Day 2017.
Kynthia Chamilothori dołącza do uczestnika zestaw VR.
Obraz.
Alain Herzog / EPFL Jak dotąd, najbardziej widocznym zastosowaniem VR w architekturze była komunikacja między architektem a klientem, a wielu klientów przekonało się, że takie wciągające demonstracje stanowią ogromną poprawę w rozumieniu ich architektów.
zamiar projektu.
Ale studia Chamilothori działają nieco inaczej – podczas gdy projektanci tworzą doświadczenia VR, aby przekazać informacje do swojego klienta na temat projektu, dla Chamilothori kluczową informacją jest nieświadoma informacja zwrotna dostarczana przez badane osoby podczas ich doświadczenia VR.
Jedno z jej ostatnich badań, z którymi współpracowała z jej koleżanką dr Siobhan Rockcastle, składa się z uczestników monitorujących.
ruchy głowy w scenach o różnych cechach architektonicznych i światła dziennego oraz poszukiwanie wzorów.
Podnosi serię interesujących pytań .
ona tłumaczy.
– jaką część pola widzenia uczestnicy spędzili najwięcej czasu na odkrywaniu.
Czy to zachowanie różni się między spacjami lub między scenami z rozproszonymi światłami lub światłami słonecznymi w tej samej przestrzeni.
Czy istnieją wspólne cechy w najczęściej eksplorowanych obszarach sceny.
Czy zachowanie sugeruje przyciąganie lub unikanie określonych cech przestrzeni architektonicznej, takich jak kontrast lub rozkład światła w scenie.
Na koniec wszystkie te pytania stanowią odpowiedź na jedną nadrzędną kwestię:.
Czy zachowanie sugeruje przyciąganie lub unikanie określonych cech przestrzeni architektonicznej, takie jak szczegóły, kontrast lub rozkład światła w scenie.
nie jest jedynym zmysłem, który można zbadać za pomocą VR.
W innym badaniu, przeprowadzonym przez Chamilothori we współpracy z Giorgią Chinazzo, badacze starają się lepiej zrozumieć interakcje między kolorem i percepcją termiczną, zanurzając uczestników w hybrydowym środowisku, które łączy kolory pokazane w rzeczywistości wirtualnej i poziomy temperatury kontrolowane w prawdziwy świat.
Ma nadzieję, że …
wynik tego badania pogłębi naszą wiedzę na temat tego, jak budowane środowisko wpływa na ludzkie ciało i umysł.
Pierwszym krokiem w wykorzystaniu VR do eksperymentów było porównanie postrzegania ludzi w rzeczywistym środowisku i jego wirtualnej reprezentacji.
Widzimy tutaj uczestnika w przestrzeni rzeczywistej (po lewej), podczas gdy oni zanurzają się w VR i eksplorują tę samą scenę, tym razem symulowaną w środowisku wirtualnym (po prawej).
Obraz.
Kynthia Chamilothori / Laboratorium LIPID Pomimo intensywnej pracy z VR w jej badaniach, jeśli chodzi o projektowanie Chamilothori nie jest ewangelistą technologicznym.
Uważa, że VR najlepiej wykorzystać na późniejszym etapie procesu projektowania: Na początkowym etapie projektowania podoba mi się pomysł wykorzystania modeli lub szkiców o szorstkich kształtach i liniach, które cechuje wrodzony brak precyzji.
Pozwalają na wiele interpretacji i wspomagają twórczy proces eksploracji projektu.
Chodzi o to, że VR powinno wspierać, a nie zastępować intuicję architekta.
Demonstracja podczas EPFL ENAC Research Day 2017.
Uczestnik bada wciągające sceny wyprodukowane we współpracy z Dr Siobhan Rockcastle.
Obraz.
Głównym celem Alain Herzog / EPFL Chamilothori jest pomoc architektom w wykraczaniu poza czysto wizualne w coś bardziej fenomenologicznego.
Ona jest szczególnie ex
[podobne: psb mrówka ciechanów, zgm toruń, zastosowanie ropy naftowej ]
Powiązane tematy z artykułem: psb mrówka ciechanów zastosowanie ropy naftowej zgm toruń